انواع ریزش مو؟

سلامتی و پزشکی



انواع ریزش مو؟

ا

 

طاسی هورمونی با الگوی مردانه
این نوع طاسی بیشتر زمینه ژنتیکی داره که در آن الگوی طاسی بصورت پسرفت بین ناحیه پیشانی و گیجگاهی ایجاد میشه (پسرفت موها شکل ایجاد میشه) و سپس خط رویش موی ناحیه پیشانی هم پسرفت میکنه و در مرحله انتهایی فقط موهای ناحیه پس سری باقی می ماند. این نوع وراثت بیشتر از خانواده ی مادری به ارث می رسد، پس موهای اجداد مادری خود را در نظر بگیرید و آینده موهای خود را همانگونه تصور کنید!

 

 

طاسی هورمونی با الگوی زنانه
این نوع طاسی بیشتر در زنان با استعداد ژنتیکی رخ میده. در این نوع طاسی ریزش از ناحیه فرق سر آغاز میشه و در ادامه به بخش جلویی مو کشیده میشه. کم خونی این ریزش رو تشدید میکنه.
معمولا الگوی ریزش موی زنان، نازک شدن تمام موهاست. برخلاف مردان، زنان به ندرت دچار طاسی می شوند و روند ریزش موی زنان بسیار آهسته تر از مردان صورت می گیرد. برخلاف باور عموم، موی بلند دلیل اصلی آسیب دیدن موی زنان نیست بلکه عوامل دیگری در این امر سهیم هستند.

 

ریزش مو ناشی از استرس
نوعی ریزش مو پراکنده است که معمولا بعد از مواجهه با عوامل استرس زا از قبیل زایمان ، جراحی ، تب بالا ، مصرف برخی داروها و ... ایجاد میشه. کاهش تراکم موها در این نوع ریزش بصورت یکنواخت و پراکنده است.

علاوه بر این سه عامل ریزش که معمولا بصورت عموم رایج هست. موارد دیگری هم باعث علل ریزش هست که بشرح ذیل میباشد.

رژیم غذایی نادرست

فکر می کنید رژیم غذایی نادرست می تواند دلیل ریزش مو باشد؟ بله، در مواردی که ریزش شدید مو ملاحظه می شود تقریباً دلیل اصلی رژیم غذایی است!
پروتئین و آهن از مواد معدنی ضروری برای سالم و شاداب ماندن مو به شمار می آیند. همچنین امگا۳، اسیدهای چرب، روی و ویتامین آ موجود در مواد غذایی، از ریزش مو جلوگیری می کنند.
رژیم های غذایی کم کالری اغلب فاقد مواد مغذی لازم هستند. در نتیجه رشد مو به تعویق افتاده، پیاز مو سست شده و مو حالت آسیب دیده و شکننده به خود می گیرد. علاوه بر رژیم غذایی نادرست، عادت های غذایی نادرست مانند به تعویق انداختن وعده های غذایی و یا شام نخوردن نیز می توانند به ریزش مو کمک کنند.

 

موهای تحت فشار و کشش

چهل گیس، بافتن و حتی دم اسبی کردن موها اگر به صورتی باشد که مو کشیده شود می تواند به فولیکول های مو آسیب رسانده و حتی باعث ریزش دائم مو گردد. و استفاده از کلاه گیس، بدلیل وزن اضافی که دارند می توانند به ریزش مو کمک کنند.
اگر موهای بلندی دارید، هرچند وقت یکبار مدل بستن موی خود را تغیر دهید تا به موهای خود اجازه رشد کردن داده باشید.

 

اثرات جانبی برخی داروها

برخی داروها باعث ریزش مو می شوند. داروهای ضد انعقاد خون، پایین آورنده کلسترول، ضد افسردگی، ضد بارداری، یائسگی، داروهای غیر استروییدی و التهابی (NSAID) و آنتی بیوتیک ها از این دست هستند.
این نوع ریزش مو معمولا پس از تمام شدن دوره داروهای تجویزی، متوقف می شود.

 



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1910

تاریخ انتشار: ساعت: 2 PM

برچسب ها : ,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما
تمامی حقوق سایت و قالب برای((سلامتی و پزشکی)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو:6882 ترجمه: 6882